Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Διάφορα



Η δεκαετία που θα διανύσουμε έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως η χρυσή
δεκαετία ανάπτυξης του Πολυεπίπεδου Marketing. Από τους τρόπους εμπορίου που υπάρχουν αυτή την στιγμή (Πολυεπίπεδο Marketing, Franchise, παραδοσιακό εμπόριο), το Πολυεπίπεδο Marketing κάνει ήδη τον μεγαλύτερο τζίρο παγκοσμίως.


Οι λόγοι της μεγάλης αυτής ανάπτυξης φαίνονται παρακάτω:
1. Οι εποχές που οι άνθρωποι έπιαναν μια δουλειά στα 25 τους και έμεναν εκεί μέχρι την σύνταξη έχει πλέον περάσει.
2. Τα ασφαλιστικά ταμεία δεν παρέχουν πλέον την εξασφάλιση που παρείχαν παλαιότερα.
3. Στην δεκαετία που θα διανύσουμε όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα ξυπνήσουν, αφού αρκετοί είναι αυτοί που αναζητούν πλέον εναλλακτικές
λύσεις.
4. Η παγκοσμιοποίηση χτυπά και την δική σου πόρτα. Παραδοσιακές
επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη μη μπορώντας να αντέξουν τον
ανταγωνισμό από τις πολυεθνικές εταιρίες.
5. Οικονομική κρίση. Χιλιάδες άνθρωποι και πολλά επαγγέλματα θα δουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται.
6. Αυτοί που δεν θα έμπαιναν ποτέ. Πολλοί άνθρωποι κατά το παρελθόν
έχουν εξετάσει την ιδέα του Πολυεπίπεδου Marketing παλιότερα, όμως είχαν καλή οικονομική κατάσταση και την απέρριπταν. Τώρα τα δεδομένα αλλάζουν... Και αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς. Για όλους.
7. Οικογένειες με οικονομικά προβλήματα,
8. Άνεργοι.
9. Φοιτητές για ένα extra εισόδημα για να καλύψουν υποχρεώσεις σπουδών.
10. Μια δεύτερη επιχείρηση για τους ήδη μικρομεσαίους επιχειρηματίες, που μέσα από αυτό θα συντηρούν τα έξοδα της πρώτης.


Άρα σχεδόν απάντες θα επιλέξουν κάτι διαφορετικό. Κάτι που δεν έχει σύνορα, και φυσικά κάτι που μπορεί να διαδωθεί ταχύτατα.

Όταν ο καθένας μπορεί να γίνει πολίτης του κόσμου, να μην έχει σύνορα, δεσμά που τον κρατάνε τότε ποιός ο λόγος να είμαστε λυπημένοι για τις συνθήκες ζωής που διαμορφώνονται στη χώρα μας?

Το μοντέλο απο μόνο του, έχει πολλά πλεονεκτήματα. Αρκεί να να υπάρχει η θέληση να ανακαλυφθούν αυτά.
Οι επιχειρήσεις χρειάζονται 4 διαφορετικούς τύπους ανθρώπων: α) τον άνθρωπο της σκέψης, β) τον άνθρωπο της δράσης, γ) τον κοινωνικό άνθρωπο και δ) τον άνθρωπο της πρώτης γραμμής. Αν είστε κάτι απο αυτά θα πετύχετε.
Η επιτυχία του καθενός εξαρτάται αποκλειστικά από το πόσο καλά έχει καταλάβει τι ακριβώς είναι αυτή η μορφή επιχείρησης. Δεν μπορούμε να μεταφέρουμε τα πλεονεκτήματα αν εμείς οι ίδιοι δεν τα έχουμε καταλάβει, ώστε να τα μεταδώσουμε σωστά.

Αυτή είναι η δραστηριότητα του blog. Να ενημερώνει ανθρώπους ΣΩΣΤΑ, να ενημερώνει τους ανθρώπους για την απλότητα του συστήματος και φυσικά να ενημερώνει και τους ήδη υπάρχοντες ανθρώπους που μας έχουν εμπιστευτεί.

Ένα απλό παράδειγμα λοιπόν το οποίο δίνει όλη την εικόνα της φιλοσοφίας. Το έχουμε ήδη αναφέρει αλλά τώρα όσο ποτέ αλλοτε επιβάλλεται να αναφερθεί εκ νέου.


ΕΣΥ Είδες την Πολίτικη Κουζίνα;

ΦΙΛΟΣ Ναι ήταν καταπληκτική.

ΕΣΥ Όταν πήγες στον κινηματογράφο αφού αγόρασες το εισιτήριο πήρες και κάποια snacs από το μπαρ;

ΦΙΛΟΣ Βέβαια. Περιμένοντας να ξεκινήσει η ταινία. Ήταν λίγο ακριβότερα , αλλά μου άρεσε το ποπ κορν.

ΕΣΥ Αφού είδες την ταινία, το κράτησες μυστικό; ¨η μίλησες για αυτή σε κάποιους γνωστούς σου;

ΦΙΛΟΣ Όταν γύρισα σπίτι, τηλεφώνησα στην αδερφή μου και της είπα ότι αυτή κι ο άντρας της θα έπρεπε οπωσδήποτε να την δουν. Γιατί ήταν κ-α-τ-α-π-λ-η-κ-τ-ι-κ-η!. Οι περιγραφές, οι γεύσεις, τα συναισθήματα. Όλα.

ΕΣΥ Τελικά η αδερφή σου και ο άντρας της πήγαν να την δουν μετά από τη σύσταση που έκανες;

ΦΙΛΟΣ Και βέβαια πήγαν. Έκλεισαν και πήγαν την επόμενη μέρα.

ΕΣΥ Άρα αγόρασαν 2 εισιτήρια και μάλλον θα πήραν και αυτοί κάποια σνακς από το μπαρ, σωστά;

ΦΙΛΟΣ Ναι. Και η ταινία τους άρεσε πολύ.

ΕΣΥ Την σύστησαν και αυτοί σε άλλους.

ΦΙΛΟΣ Δεν ξέρεις την αδερφή μου!!! Είναι μια κινητή διαφήμιση. Το είπε σε όλους τους συναδέλφους της, στους γνωστούς , στις φίλες της , στους γονείς των παιδιών στο σχολείο που είναι καθηγήτρια. Ο άντρας της το είπε σε όλους τους φίλους του και δικηγόρους και όλοι πήγαν να δουν την ταινία.

ΕΣΥ Όλοι αυτοί λοιπόν αγόρασαν εισιτήρια και επίσης κάποια σνακς από το μπαρ.. Μετά τι έγινε;

ΦΙΛΟΣ Υποθέτω και αυτοί θα το είπαν στους φίλους τους, Είναι δύσκολο να κρατήσεις μυστικό μια τέτοια ταινία. Οι γεύσεις ανάβλυζαν μέσα από τις εικόνες και τις περιγραφές και το όλο κλίμα ήταν υπέροχο.

ΕΣΥ Λοιπόν φίλε , αυτό που έκανες ήταν δικτυακό μάρκετινγκ. Είναι κάτι δηλαδή που ούτως ή άλλως κάνουμε όλοι καθημερινά. Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι απλά το να συστήνεις αυτά που σου αρέσουν στους άλλους -; συνήθως στους φίλους και γνωστούς σου. Εάν αυτό που προτείνουμε τους φαίνεται ενδιαφέρον, τότε ίσως το δοκιμάσουν και αυτοί. Οι φίλοι μας δεν έχουν καμία υποχρέωση να δουν την ταινία/Μπορούν να δεχθούν ή να απορρίψουν την πρόταση μας. Ελεύθερα. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από αυτούς.
Εμείς κάνουμε το καθήκον μας εκπαιδεύοντας τους στο ότι έχουν και αυτή την επιλογή. Η απόφαση να αξιοποιήσουν αυτή την επιλογή είναι αποκλειστικά δική τους. Αυτό ονομάζεται δικτύωση.

ΦΙΛΟΣ Σε αυτή την περίπτωση συμφωνώ ότι κάνω δικτύωση και εγώ καθημερινά. Τι σπουδαίο λοιπόν έχει η δικτύωση;

ΕΣΥ Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν Δικτυακό Μάρκετινγκ καθημερινά. Απλά δεν πληρώνονται για αυτό που κάνουν.
Ας πάρουμε το παράδειγμα του ιδιοκτήτη του κινηματογράφου. Μπορεί να έκανε κάποιες διαφημίσεις για να προωθήσει την ταινία. Όμως αυτού του είδους; Οι διαφημίσεις δεν έχουν μεγάλα αποτελέσματα.. Βλέπεις κατακλυζόμαστε από διαφημιστικά μηνύματα και για αυτό τα περισσότερα από αυτά τα αγνοούμε. Και επιπλέον δεν εμπιστευόμαστε αυτές τις διαφημίσεις. «Όμως εμπιστευόμαστε και σεβόμαστε τους φίλους μας. ¨Όταν ένας φίλος μας λέει ότι μια ταινία είναι καταπληκτική , εμείς το ακούμε προσεκτικά. Αυτή η προφορική διαφήμιση, η σύσταση από τον ένα φίλο στον άλλο αξίζει δέκα φορές περισσότερο σε αποτέλεσμα από το αποτέλεσμα που φέρνει μια διαφήμιση στο ραδιόφωνο ή στις εφημερίδες.
Εάν ο ιδιοκτήτης του κινηματογράφου ρωτούσε τους θεατές του περασμένου μήνα της ταινίας από πού άκουσαν για αυτή θα διαπίστωνε ότι οι περισσότεροι ήρθαν λόγω αυτής της προφορικής διαφήμισης.
Έτσι σαν μια ειλικρινή ένδειξη ευγνωμοσύνης, θα σου έστελνε (αν ακολουθούσε το σύστημα του δικτυακού μάρκετινγκ) μια επιταγή διαφημιστικών συστάσεων. Γιατί; Γιατί εάν δεν έκανες εσύ αυτές τις συστάσεις που στη συνέχεια πολλαπλασιάστηκαν γεωμετρικά, όλοι αυτοί οι επιπλέον πελάτες δεν είχαν έρθει στον κινηματογράφο του.

ΦΙΛΟΣ Δεν έχω πάρει ποτέ μια τέτοια επιταγή. Οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων δεν δουλεύουν με αυτό τον τρόπο. Κρατάνε για λογαριασμό τους αυτές τις διαφημιστικές επιταγές που θα έπρεπε κανονικά να μας έδιναν λόγω της προφορικής διαφήμισης που τους κάνουμε, και μας αφήνουν να εξακολουθούμε να τους συστήνουμε δωρεάν. Άρα πως μπορούμε να παίρνουμε τέτοιες επιταγές;

ΕΣΥ Ορισμένες εταιρίες αντιλαμβάνονται ότι η προφορική διαφήμιση= σύσταση και προώθηση είναι πολύ ισχυρότερο εργαλείο από οποιοδήποτε άλλο διαφημιστικό μέσο. Δεν θέλουν να δουλεύουν τις συστάσεις δωρεάν και για αυτό το λόγο μοιράζονται το διαφημιστικό τους προϋπολογισμό μαζί μας, στέλνοντας μας κάθε μήνα μια επιταγή ανταμοιβής των προσπαθειών μας να τους συστήσουμε και προωθήσουμε. Και για όσο καιρό εξακολουθούμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά (να συστήνουμε και να προωθούμε κάτι που μας αρέσει) θα μπορούσαμε να κερδίζουμε μια ωραία επιταγή κάθε μήνα ως ανταμοιβή του χρόνου και της προσπάθειας πουν καταβάλλουμε.

ΦΙΛΟΣ Είσαι σίγουρος λοιπόν ότι ο καθένας κάνει δικτυακό μάρκετινγκ κάθε μέρα;

ΕΣΥ Βεβαιότατα! Σύστησες ποτέ κάποιο εστιατόριο ή ταβέρνα σε κάποιο φίλο σου; Ο φίλος σου απολαμβάνει -όπως κι εσύ -; το φαγητό του σε αυτό και με τη σειρά του το συστήνει στους δικούς του γνωστούς. Αυτή η αύξηση των εσόδων , είναι κάτι που ο εστιάτορας εκτιμά πραγματικά; Εσύ την προκάλεσες.
Προτείνεις και [προωθείς- να το και σε άλλο παράδειγμα- κάτι που σου αρέσει. Παρόλα αυτά δεν έλαβες κάποια αμοιβή για αυτό. ΟΙ περισσότεροι εστιάτορες δεν θα μοιραστούν μαζί σου κάποια διαφημιστικό budget που αλλιώς θα έπρεπε να κάνουν για να έχουν τον κόσμο που τώρα έχουν γιατί εσύ ξεκίνησες να τους συστήνεις.. Και εσύ τώρα κάνεις τη σύσταση δωρεάν.
Η σύσταση σου ήταν αποτελεσματικότερη από το να μοίραζε 1-2 κουπόνια γευμάτων . διαφημιστικά φυλλάδια ή να κόλλαγε αφίσες. Η δικτύωση είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να εκπαιδευτούν και άλλοι υποψήφιοι για προϊόντα και υπηρεσίες.
Γιατί; Γιατί οι άνθρωποι ακούν και εμπιστεύονται την γνώμη των ανθρώπων που γνωρίζουν προσωπικά.
Εάν είχες ανάγκη άμεσα μια επέμβαση στον εγκέφαλο -; μια δύσκολη δηλαδή επέμβαση -; ποια από τις δυο παρακάτω μεθόδους θα ακολουθούσες;

1η ΜΕΘΟΔΟΣ Θα κοίταζες ποιος χειρουργός έχει τη μεγαλύτερη καταχώρηση στον Χρυσό Οδηγό; Θα εμπιστευόμουν τον Χειρουργό με τον μεγαλύτερο διαφημιστικό προϋπολογισμό; Η μήπως

2η ΜΕΘΟΔΟΣ Θα έψαχνες να βρεις κάποιον που γνωρίζεις, ένα άτομο που έχει ο ίδιος ή ένας γνωστός του μια αντίστοιχη εμπειρία με χειρουργό και θα ζητούσες τη γνώμη του; Θα ζητούσες τη γνώμη ενός ασθενούς πού είχε μια εμπειρία ή έστω του οικογενειακού σου γιατρού που γνωρίζεις και εμπιστεύεσαι;
Είμαι σίγουρος ότι θα επέλεγες τη δεύτερη μέθοδο. «όταν πρόκειται για χειρουργική επέμβαση, θέλεις να έχεις μια γνώμη που μπορείς να εμπιστευθείς.
Αυτό είναι ένα παράδειγμα δικτύωσης. Ο φίλος ή ο οικογενειακό; Σου γιατρός θα σου πει ελεύθερα τη γνώμη του και θα σου συστήσει έναν χειρουργό. Δεν έχεις καμία υποχρέωση να ακολουθήσεις αυτή τη σύσταση εκπαιδεύτηκες όμως πάνω σε μια άλλη επιλογή στην πορεία λήψης της απόφασης σου.

ΦΙΛΟΣ Τώρα το κατάλαβα. Αφού ούτως ή άλλως συστήνω και προωθώ πράγματα καθημερινά, θα μπορούσα και να πληρώνομαι για αυτό. Σωστά;


Ο καθένας κάνει καθημερινά Δικτυακό Μάρκετινγκ

  • Συστήνοντας ένα σχολείο για τα παιδιά μας.
  • Συστήνοντας ένα μπαρ με καταπληκτική ατμόσφαιρα.
  • Συστήνοντας νένα αγαπημένο τραγούδι ή καλλιτέχνη.
  • Συστήνοντας ένα φίλο σε μια φίλη.
  • Συστήνοντας ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου.
  • Συστήνοντας μια αγαπημένη συνταγή φαγητού.
  • Συστήνοντας ένα Αμοιβαίο Κεφάλαιο ή μια συγκεκριμένη επένδυση.
  • Συστήνοντας ένα γιατρό, δικηγόρο, λογιστή, ασφαλιστή.
  • Συστήνοντας έναν Οδοντίατρο.
  • Συστήνοντας την αγαπημένη σου εκπομπή στην τηλεόραση.
  • Συστήνοντας ένα μυστικό αδυνατίσματος.
  • Συστήνοντας ένα καταπληκτικό κατάστημα ρούχων.
  • Συστήνοντας μια εκκλησία.
  • Συστήνοντας κάποιους νέους φίλους.
  • Συστήνοντας ένα υπολογιστή ή ένα πρόγραμμα.
  • Συστήνοντας ένα καλό βιβλίο.
Τι συμπεράσματα επομένως εξάγονται από αυτήν ανάρτηση? Ότι όλοι.. όλοι.. και τα 10.000.000 των συνανθρώπων μας κάνουν καθημερινά επιχειρήσεις αλλά δεν το γνωρίζουν... Δεν έχουν κανένα όφελος, και φυσικά πάντα έχουν κάποιο οικονομικό θέμα που τους ταλαιπωρεί ενώ με αυτό το μοντέλο ποτέ δεν θα τους ταλαιπωρούσε.

Ας μην ξεχνάμε ότι, και αυτό είναι πολύ βασικό, ότι η στροφή προς εταιρίες που προωθούν τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους με το σύστημα mouth to mouth αμοιβή, ουσιαστικά είναι εταιρίες όπως όλες αλλά με μια διαφορά. Ότι εδώ υπάρχει σεβασμός για τον συνεργάτη που προσφέρει τα χρήματά του και ο σεβασμός αντανακλάται στο γεγονός ότι έχει δικαίωμα να δημιουργήσει εισόδημα.

Όλοι είναι επιχειρηματίες του μοντέλου, αλλά δυστυχώς είναι οι περισσότεροι στην βαθμίδα απλού καταναλωτή προϊόντων και υπηρεσίων... Αυτό πλέον αλλάζει και αλλάζει γρήγορα.

Ελα Μαζι μας   

Σακκάς Ιωάννης &
Μάμαλη Ιωάννα   Από Ιωάννινα      Τηλ 6945689055

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου